hirdetési piac

MÉDIATORTA 2023 

A sajtó megtartotta helyét a médiatortában, 2023-ban a teljes sajtópiaci bevétel 113,838 milliárd Ft. A kiadók a tavalyi évhez hasonlóan a megnövekedett költségek ellensúlyozása érdekében áremelésekkel stabilizálták bevételeiket.  A nyomtatott sajtó minimális nominális növekedéssel ugyan – de megőrizte az előző évben elért eredményeit. Reálértéken azonban csökkentek a bevételek és a kiadók több fronton is kihívásokkal […]

MÉDIATORTA 2023  Read More »

Reklámtorta 2016 – 98,184 milliárd Ft a 2016-os teljes sajtópiaci bevétel

 A sajtó megőrizte helyét a reklámpiaci tortában, úgy hogy növekedni tudott, így egy csaknem évtizedes trend fordult meg. Nyilvánossá váltak a 2016. évi sajtópiaci eredmények. A sajtópiac 32,352 milliárd forint reklámbevételt (+118 millió Ft) és 58,124 milliárd forint lapeladásból származó bevételt (+172 millió Ft) ért el 2016-ban. A bevalló kiadóvállalatok a print költésen kívül 7,708

Reklámtorta 2016 – 98,184 milliárd Ft a 2016-os teljes sajtópiaci bevétel Read More »

A sajtópiac gazdagsága – A márkamagazinoktól az önkormányzati lapokig

A Magyar Lapkiadók Egyesületének (MLE) sajtónépszerűsítő kampányának egyik kiemelt célja, hogy olyan lappiaci szegmenseknek is bemutatkozási lehetőséget biztosítson, amelyek érdekesek és értékesek a hirdetői piac számára, de eddig rejtve maradtak. Ilyenek például a márkamagazinok vagy az önkormányzati lapok. Míg a márkamagazinok a több mint 6000 nyomtatott lapot számláló hazai sajtópiacnak körülbelül a 8%-át, addig az

A sajtópiac gazdagsága – A márkamagazinoktól az önkormányzati lapokig Read More »

Hiperlokálisan továbbra is a print a nagyhal

Itt vannak az 2016 őszi hiperlokális cross-médiás mérési adatok A Magyar Lapkiadók Egyesülete (MLE) sajtónépszerűsítő kampányának keretében újabb izgalmas hírről számol be. Ezúttal a Goldfish by Whitereport & Ipsos legfrissebb, 2016 őszi mérési hullámáról, amely újabb városok ismeretlen vizeire evezett, hogy a vidéki nagyvárosok helyi médiafogyasztását minél szélesebb körben feltérképezhesse. A nemzetközi szinten egyedülálló, a

Hiperlokálisan továbbra is a print a nagyhal Read More »

Vissza a gyökerekhez: még mindig a TV- és magazinkampány kombinációja a legjobb befektetés

Egy idei ausztrál Nielsen-kutatás három FMCG márkát vizsgált, hogy az egyes médiatípusok használata milyen hatással voltak az eladásokra. A kutatásból kiderült, hogy a leghatékonyabb kombinációnak a tévé és print együttes használata bizonyult: a printkampánnyal kiegészített TV-kampányok 18%-kal nagyobb eladást eredményeztek. A kutatás eredményeiből jól kivehető, hogy a printkampányok minden más médiamixben helytálltak, amellyel 12-18% közötti

Vissza a gyökerekhez: még mindig a TV- és magazinkampány kombinációja a legjobb befektetés Read More »

Gyermekmagazinok piaca – A leghálásabb közönség nyomában

A Magyar Lapkiadók Egyesületének augusztus óta tartó sajtónépszerűsítő kampányának keretében többször is szó esett a printpiac gazdagságáról. Ezúttal a Whiteport mediabrowser adatait alapul véve, a gyermeklapok piacát vette górcső alá a szervezet. A gyermek fogantatásának már az első pillanatától kezdve magazinok egész hada áll a leendő szülők rendelkezésére, de a számtalan baba-mama magazinokkal nem ér

Gyermekmagazinok piaca – A leghálásabb közönség nyomában Read More »