Gyermekmagazinok piaca – A leghálásabb közönség nyomában

A Magyar Lapkiadók Egyesületének augusztus óta tartó sajtónépszerűsítő kampányának keretében többször is szó esett a printpiac gazdagságáról. Ezúttal a Whiteport mediabrowser adatait alapul véve, a gyermeklapok piacát vette górcső alá a szervezet.

A gyermek fogantatásának már az első pillanatától kezdve magazinok egész hada áll a leendő szülők rendelkezésére, de a számtalan baba-mama magazinokkal nem ér véget a felsorolás, hiszen már két éves kortól rengeteg izgalmas, szórakoztató és fejlesztő magazin közül válogathat a szülő és a csemetéjük.

CsodaceruzaA Whitereport 2016. harmadik negyedévi adatai szerint Magyarországon 51 olyan gyermekmagazin van a piacon, amely legalább kéthavonta megjelenik. A klasszikus, nagy múlttal rendelkező lapok, a szülők legnagyobb örömére továbbra is elérhetőek, de a kínálat és a minőségi skála is egyre nagyobb. A Dörmögő Dömötör is rengeteget változott 1957-es első kiadása óta – mai modern verziója már olyan újdonságokat is tartalmaz, mint ingyenes angolfüzet, logikai- és egyéb készségfejlesztő feladatok. A programajánlók műfajában továbbra is elérhető a Kincs magazin, alsósoknak évfolyamonkénti külön kiadásban a Tudorka, de az igényesebb Csodaceruza is kimagasló színfoltja a gyermekmagazinok széles palettájának.

De nem feledkezhetünk meg a gyermekmagazinokDörmögő Dömötör kategóriájában szintén tömeges elérésűnek számító Barbi és a Repcsi magazinokról sem, amelyek jellemzően valamilyen gyerekeknek kedves tárgy a laphoz történő csomagolásával is kedveskednek az ifjú olvasóiknak.

A gyerektermékeket és szolgáltatásokat kínáló hirdetőknek tehát van miből válogatniuk, és a gyereklapok erejét is jól példázza a számtalan gyerekrajz, illetve a szülőknek a promóciókhoz kapcsolódó facebook-aktivitásai.