Hiperlokálisan továbbra is a print a nagyhal

Itt vannak az 2016 őszi hiperlokális cross-médiás mérési adatok

A Magyar Lapkiadók Egyesülete (MLE) sajtónépszerűsítő kampányának keretében újabb izgalmas hírről számol be. Ezúttal a Goldfish by Whitereport & Ipsos legfrissebb, 2016 őszi mérési hullámáról, amely újabb városok ismeretlen vizeire evezett, hogy a vidéki nagyvárosok helyi médiafogyasztását minél szélesebb körben feltérképezhesse.

A nemzetközi szinten egyedülálló, a hazai nagyvárosokat 2013 óta felmérő cross-médiás hiperlokális kutatási hullámok Dunaújváros és Nagykanizsa nagy- és kishalait is feltérképezték, illetve ismétlő mérések Veszprém, Szombathely, Székesfehérvár és Zalaegerszeg lakosai körében is friss adatot szolgáltattak arról, hogy az adott városok lakossága körében mért körülbelül 50 helyi televízió, rádió, print, online és mozi közül melyeket részesítették előnyben.

A második félévi mérések alapján is kijelenthető, hogy továbbra is hiperlokálisan a printmédia a nagyhal: mind a hat városban az elérési adatok szerint a megyei napilapok, az önkormányzati lapok, az apróhirdetési újságok és számos egyéb nyomtatott lap nagyvárosi elérése a printlapok vezető pozícióját erősítik.

Az újabb Goldfish-hullámokra sok hirdető várt: autókereskedések, élelmiszerláncok, telekommunikációs cégek, bankok, patikák, és számos olyan nagy-, közepes- és kis hirdető, aki már eddig is használt vásárlás független Goldfish-optimalizálást. Azonban most az eddiginél is hatékonyabb és kontrollált kommunikációt nem a megérzésekre és a helyi kapcsolatokra, hanem tényekre kívánják építeni, legyen szó reklám- vagy PR jellegű kommunikációról.