Google

Kiadói szomszédos jogok: A francia versenyhatóság 250 millió eurós bírságot szabott ki a Google-re, amiért nem tartotta be a 2022. júniusi vállalásai egy részét

Ez a negyedik határozat, amelyet a hatóság négy év alatt hozott az ügyben. Ezek a határozatok a 2019. július 24-i, a szomszédos jogokról szóló francia törvény (az EU CDSM irányelve nyomán) elfogadása kapcsán születtek, azzal a céllal, hogy megteremtsék a kiegyensúlyozott tárgyalások feltételeit a hírügynökségek, kiadók és digitális platformok között. Ez a jogszabályi keretrendszer arra […]

Kiadói szomszédos jogok: A francia versenyhatóság 250 millió eurós bírságot szabott ki a Google-re, amiért nem tartotta be a 2022. júniusi vállalásai egy részét Read More »

Christoph Schwennicke: A kiadók ismét elkövetik az évszázad hibáját

“A kiadók első nagy hibája az volt, hogy ingyen tettek fel tartalmaikat a netre”, állapítja meg Christoph Schwennicke a Süddeutsche Zeitungban megjelent írásában. Ha azt szeretnénk, hogy megmaradjon a profi újságírás, akkor a német kiadóknak el kellene kerülniük egy második ilyen horderejű hibát. Christoph Schwennicke, a Corint Media közös jogkezelő ügyvezetőjének véleménye szerint, jelenleg éppen

Christoph Schwennicke: A kiadók ismét elkövetik az évszázad hibáját Read More »

Dupla oldalas printhirdetésekkel kampányol a Google

A Magyar Lapkiadók Egyesülete – a Google ebben a hónapban bemutatott új telefonjának marketingkampányával kapcsolatosan – arra a trendre hívja fel a hirdetők figyelmét, hogy a digitális termékek médiamixéből most sem hiányzik a print, hiszen az elérés maximalizálása érdekében mindig érdemes túllépni a „digitális elérés” keretein és integrált médiacsatornák segítségével megszólítani a fogyasztókat. A Google,

Dupla oldalas printhirdetésekkel kampányol a Google Read More »

Egységes webes keresési kritériumokat szorgalmaznak az európai médiakiadók

Az Európai Napilapkiadók Szövetsége (European Newspaper Publishers’ Association, ENPA) szerdai római közgyűlésén elfogadott határozatában arra sürgeti az Európai Bizottságot és az uniós tagállamok kormányait, hogy a jól működő médiapiac alapvető feltételeként ismerjék el a szabadpiaci esélyegyenlőséget és az internetes keresések mindenki számára egyenlő megjelenítési kritériumait – írja az ENPA közleménye. Az európai kiadók Rómában tanácskozó

Egységes webes keresési kritériumokat szorgalmaznak az európai médiakiadók Read More »

AZ EURÓPAI KIADÓK A GOOGLE VERSENYJOGI ÜGYÉBEN TILTÓ HATÁROZAT MEGHOZATÁLÁRA SZÓLÍTJÁK FEL A BIZOTTSÁGOT

AZ EURÓPAI KIADÓK A GOOGLE VERSENYJOGI ÜGYÉBEN TILTÓ HATÁROZAT MEGHOZATÁLÁRA SZÓLÍTJÁK FEL A BIZOTTSÁGOT, Az európai lapkiadók és sajtószakmai szervezetek felszólítják Almunia alelnököt, hogy a Google átdolgozott kötelezettségvállalási nyilatkozatát utasítsa el, és biztosítsa az uniós versenyjog teljes érvényesülését (Az Európai Bizottság versenyjogi eljárása a Google-lel szemben – AT.39.740)  Európai lapkiadók és szakmai szervezeteik – európai

AZ EURÓPAI KIADÓK A GOOGLE VERSENYJOGI ÜGYÉBEN TILTÓ HATÁROZAT MEGHOZATÁLÁRA SZÓLÍTJÁK FEL A BIZOTTSÁGOT Read More »