Egyre elterjedtebb az online felhasználók körében az oldal megnyitásakor felugró reklámok és az automatikusan elinduló videók blokkolására alkalmas szűrők használata. A Magyar Lapkiadók Egyesülete (MLE) is – egy Európára és az Amerikai Egyesült Államokra kiterjedő kutatás alapján – megvizsgálta, hogy vajon miért blokkolják a reklámokat az online felhasználók, és vajon miért találják kevésbé zavarónak a printhirdetéseket?
A kutatás rávilágított, hogy a fogyasztók számára a legkevésbé zavaró a nyomtatott hirdetés, majd ezt követi a felsorolásban az óriásplakát, illetve a középmezőnyt erősítő „klasszikus” banner és a TV reklám. A megkérdezett amerikai, brit, német és francia lakosságnak a 73% százaléka tartotta bosszantónak a felugró online hirdetéseket, ezzel szemben mindössze alig 18%-uk nyilatkozott kedvezőtlenül a magazin- és printhirdetésekről.
Az MLE elemzései is ezt támasztják alá: a hirdetőknek érdemes a „trendi” médiamegoldásokkal szemben a sokkal elfogadottabb print- és egyéb ATL kommunikációs eszközökkel is tervezni, hiszen a nagyobb tolerancia hatékonyabbá és eredményesebbé teszi az üzeneteik közvetítését és befogadását a fogyasztók által.
Összegezve tehát, nem elég érdekes reklámokkal „bombázni” a fogyasztót, hanem a hirdetés témájához illeszkedő, legmegfelelőbb médiakörnyezetben elhelyezni azokat, hiszen a tematikus vagy tartalmi környezetben a reakciók is sokkal pozitívabbak.
Bővebb információ a kutatásról: