Printtermékek új műfaja – Nagy-Britanniában tarolt a pop-up újság

Még mindig újdonságnak számító nyomtatott pop-up hetilap jelent meg a brit piacon „New European – The New Pop-up Paper for the 48%” címmel, amely a BREXIT-et ellenzők táborát célozta, és elsőThe new European kiadása rögtön 40 000 példány feletti eladást produkált. A lap ötletgazdái sem számítottak ekkora átütő sikerre, amely azt mutatja, hogy van élet és erő a printben, illetve a nyomtatott sajtó is képes időről időre megújulni, ha a tradicionális értékeket a megfelelő keretek között, dinamikusan használja ki egy kiadó.


A brit MATESZ, az Audit Bureau of Circulations adatai szerint a nagy érdeklődést kiváltó június 23-i népszavazás eredményeként májusról júniusra megnövekedett a printlapok eladott példányszáma is: míg a Sun 2%-kal, a Guardian 3,6%-kal, addig a Times 15%-kal növelte eladott példányainak a számát. Mivel a jól ismert lapok nem szolgálták ki a BREXIT-et elutasító választói réteget, a regionális lapokat kiadó Archant, felismerve ezt a piaci rést, az aktuális érdeklődésre építve dobta piacra pop-up hetilapját, amelyet eredetileg csak 4 megjelenésre terveztek, de felbuzdulva a sikerén, további példányok kiadását tervezik, ezzel is rácáfolva a printpiacot helyzetét övező kedvezőtlen sztereotípiákra. Matt Kelly, a lap alapítója szerint az anti-BREXIT lap nem csak témájában, de időzítésében is remek példa arra, hogy a nyomtatott sajtó is lehet innovatív.The new European mix

Bővebb információ:

https://medium.com/global-editors-network/pop-up-newspaper-the-new-european-can-print-be-more-agile-than-digital-544c0a0343f0#.dhqc5o52t

http://www.newstatesman.com/world/europe/2016/08/can-new-european-succeed-britain-s-anti-brexit-paper