A reklámtevékenység fogyasztóvédelmi aspektusai

A vállalkozások sokszor nincsenek tisztában az alapvető fogyasztóvédelmi, reklám- és versenyjogi követelményekkel. Az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület (OFE) elektronikus információs kiadványa ehhez nyújt segítséget a kereskedők, szolgáltatók számára.

A reklámok mindennapi életünk részei, a gazdasági életet már el sem lehet képzelni nélkülük. A hirdetések alapvető funkciója az informálás, de befolyásoló szerepet is ellátnak, mivel hatással vannak a fogyasztói döntésekre.
A vállalkozások számára a reklám abból a szempontból is fontos, hogy kihatással van a gazdasági versenyre, hiszen a cél a konkurencia vevőkörének megszerzése. A jogszabálysértő reklámok tehát a fogyasztók és a versenytársak érdekeit egyaránt sértik.A vállalkozások jogkövető magatartásának sok esetben az az akadálya, hogy – tekintettel arra, hogy széleskörű, ugyanakkor speciális szabályokról van szó – nincsenek tisztában az alapvető fogyasztóvédelmi, reklám- és versenyjogi követelményekkel.

Ehhez kíván segítséget nyújtani a kereskedők, szolgáltatók számára összeállított információs anyagunk, amelynek elkészítését a Gazdasági Versenyhivatal Versenykultúra Központjának támogatása tette lehetővé.

Összeállításunkban bemutatjuk a reklámtevékenység fogyasztóvédelmi aspektusait, összegyűjtöttük a vonatkozó jogszabályokat, emellett „ízelítőt adunk” a témával kapcsolatos hatósági döntésekből is, továbbá az érdeklődők egy tesztsor kitöltésének segítségével tudásukat is felmérhetik.

Az információs kiadvány letölthető az OFE weboldaláról, (http://www.ofe.hu/inet/ofe/hu/menu/reklam.html) vagy elektronikus adathordozón díjmentesen beszerezhető az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület irodájában: 1138 Budapest, Dagály utca 11.