A MÉRÉSEKKEL TÁMOGATOTT LAPOK TOVÁBBRA IS ELŐNYBEN A HIRDETŐI PIACON ÚJRA ITT A 2019-ES TRANSZPARENCIA RIPORT

A MÉRÉSEKKEL TÁMOGATOTT LAPOK TOVÁBBRA IS ELŐNYBEN A HIRDETŐI PIACON

ÚJRA ITT A 2019-ES TRANSZPARENCIA RIPORT

A MATESZ, Kantar, NOK hagyományt teremtő elemzéséből újra megbizonyosodhatunk arról, hogy a print piacon megéri transzparensnek lenni: 2019-ben a mérésekben résztvevő lapok a piaci költések növekvő arányát vonzották be.

A MATESZ által auditált vagy a NOK által mért nyomtatott termékekben a Kantar Media által mért listaáras print reklámköltés 89%-a realizálódott, ami 2 százalékpontos emelkedést jelent a 2018-as évhez hasonlítva.

kep_1 másolat

2019-ben a Kantar által figyelt 307 print termékből a NOK vagy a Matesz 104 lapot mért vagy auditált.

Ez a 104 lap 6,085 millió olvasót ért el legalább egyszer az elmúlt 12 hónapban a NOK mérése szerint. A 2019-es évben, a Matesz által auditált kiadványok nyomott példányszáma 352 415 684 volt.

A legújabb adatok is alátámasztják azt a visszatérő megállapítást, hogy a mérés hitelességet, a hitelesség előnyt jelent: a mérésekben résztvevő lapok a címek arányánál nagyobb árbevételt generáltak.

2019-ben a Kantar által figyelt megyei vagy országos napilapok és vasárnapi lapok 100%-át, az országos közéleti napilapok 93%-át, a női lapok 91%-át, míg az RTV újságok 87%-át mérte a NOK vagy auditálta a MATESZ.

10 tematika vonzotta a teljes print piaci árbevétel 93%-át. A megyei lapok aránya nőtt, a női lapok és az országos közéleti napilapok részesedése továbbra is jelentős.

 

kep_2 másolat

A print piaci költések koncentrálódása fokozódik, amelynek a Matesz vagy NOK méréssel támogatott lapok egyértelműen a nyertesei.

2019-ben a 10 legnagyobb sajtóhirdető szektortól származott a teljes print reklámköltés 84%-a, aminek túlnyomó részét (91%) a Matesz által auditált vagy NOK-ban mért lapok vonzották be.

Nőtt a médiaügynökségek által vásárolt hirdetések aránya is: 2019-ben már a 93%-a a mért lapokban realizálódott.

2019-ben 5.206 db cég hirdetett aktívan a Kantar által figyelt napilapokban és magazinokban[1]. Közülük a 200 legnagyobb adta a teljes print reklámköltés 65%-át, amelynek 94%-a a mért lapokban jelent meg.

Az MLE 2019-es ágazati kutatásának egyik legfontosabb megállapítása, hogy a print hirdetések legnagyobb erőssége a fogyasztók szerint, hogy azok általánosságban nem irritálók, tartalmukat tekintve célcsoport relevánsak, hasznosak, figyelemfelkeltők, információs tartalmuk magas, hitelesebbek, mint bármely más médiumban elhelyezett hirdetések.

A kutatások egyértelműen mutatják: A fogyasztók a print médiában minden egyéb médiumnál jobban megbíznak, beleértve a digitális hírforrásokat és a közösségi média platformokat is.  A printben bíznak meg a legjobban az emberek: A kutatás alapján általánosan elmondható, hogy a nyomtatott sajtót tartalom szempontjából nagyon sokoldalúnak és hitelesnek tartják. A print, mind az internethez, mind a televízióhoz képest kompaktabban gyűjti össze az információt. Abban konszenzus van a törzsolvasók között, hogy a reklám szükséges és elengedhetetlen része a print tartalmának, valamint, hogy a címlap rendkívül meghatározó. Egyes médiumok kitüntetett figyelmet kapnak a fogyasztótól, ilyen az internet és különösen a nyomtatott sajtó.Párhuzamos médiafogyasztás esetén a legaktívabb és kizárólagos figyelmet a print kapja.  Ha a marketing szakemberek segíteni szeretnének az ügyfeleiknek a fogyasztói bizalom felépítésében, a print médiába való befektetés egy jó módja ennek. És miután a fogyasztók attól vesznek, akiben jobban megbíznak, ez az ügyfeleik részére magasabb eladásokat jelenthet.

A teljes riport itt található:

transzparencia2019

 

A MATESZ-t 1993-ban nemzetközi mintára hozta létre 15 hirdető, reklámügynökség és kiadóvállalat terjesztés-ellenőrzés céljából, amely Közép- és Kelet-Európa első szakmai, nonprofit önszabályozó szervezete lett. A számos helyen már jól bevált modell a hiteles terjesztési adatok biztosításának kérdésére jelentett választ az éppen alakuló médiapiacon.

www.matesz.hu

További információ

Kajtár Annamária

ügyvezető

 

Az olvasottságkutatás (NOK) szolgáltatja a leghitelesebb és legértékesebb olvasottsági kutatási adatokat a nyomtatott sajtóban megjelenő hirdetések elhelyezéséhez. Kiemelt feladatunk a lapkiadók támogatása, hogy a piac megértse, a sajtóban hirdetni hatékony. További célunk, hogy a lapolvasók attitűdjeinek, szokásainak változásának mérésével segítsünk a szerkesztőségeknek, hogy érezzék, kiknek írnak.

 

www.olvasottsagkutatas.hu

További információ

Havas Katalin

ügyvezető

 

A Magyar Lapkiadók Egyesülete (MLE) az írott sajtót képviselő  vállalkozások közös gazdasági érdekeit egyezteti és képviseli a kormány, a politikai intézmények, a pártok, és a gazdálkodó üzletfelek felé. Célja az írott sajtó előnyeinek markáns képviselete médiapiac minden szereplője irányában, az egyesület tagjainak hazai és nemzetközi tapasztalatainak felhasználásával. Szorgalmazza a korrekt üzleti magatartás elterjedését, népszerűsíti az élenjáró üzleti megoldásokat, erősíti az etikus magatartást mind a kiadói, mind az újságírói szférában, fejleszti, erősíti a lapkiadói iparág tekintélyét.

www.mle.org.hu

További információ

Havas Katalin

főtitkár

 

A Kantar 1991 óta figyeli a magyar offline és online médiában megjelenő hirdetéseket. Reklámadatbázisában a megjelenésekre vonatkozó számok, információk és a hirdetésekről készült másolatok találhatók.

kantar.com

További információ

Karády Mariann Ügyvezető igazgató

 

 

[1] *nem számolva az apróhirdetéseket és az “Egyéb hirdető” néven összesített kisebb hirdetőkkel