A Print ereje: Szabó György

A Sanoma vezetője úgy látja, hogy még több évtizedig erősek lesznek a print termékek a piacon. A legfontosabb ebből a szempontból a hazai lakosság vásárlóerejének változása. Az, hogy a magyar lakosság milyen mértékben tud egyáltalán sajtóterméket vásárolni. Szerinte nem szabad elfelejteni, hogy a nyomtatott lap egy olyan ritka médiatermék, amiért fizetnek az emberek. Ami határozott előnye, hiszen az értékét jobban mutatja.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A második legfontosabb tényező, a fiatalok vásárlási és médiafogyasztási szokása illetve, hogy ez miként fog változni. Az a mítosz szerinte helytelen, miszerint ahogy egy tizenéves használja ma a médiát, úgy fog tartalmat vagy híreket fogyasztani évtizedek múlva is. Nemcsak bízni lehet, hanem pontosan látni kell, hogy az életkor, a társadalmi státusz változásával változnak a fogyasztási szokásaink is.

 

Jó példa erre, az elmúlt 50-60 év. Sok, évtizedekkel ezelőtt elindított lap ma is a piacon van. A kutatásokból pedig jól kivehető, hogy jelentős részben olyanok olvassák, akik az induláskor, fiatalként még nem érdeklődtek a lap iránt. Szabó György úgy véli, 10-20 év az az időtáv, amíg nyomtatott termékekre biztosan számíthatunk.

 

A Szabó Györggyel készült interjút elolvashatja a Marketing&Media következő, a print erejével foglalkozó számában.

 

A nagy hazai lapkiadók összefogásával eddig példátlan együttműködést és kampányt kezdeményez a Marketing&Media, amelynek célja, hogy bemutassa a nyomtatott média szerepét nemcsak a tartalomfogyasztás területén, hanem a marketing- és reklámpiacon is. Azt, hogy a printmédia miért és miben tud többet, mint más típusú médiumok.

 

A november 15-én indult és az év végéig tartó print ereje kampányban megszólalnak a legnagyobb hazai lapkiadó cégek vezetői. A velük készített interjúkkal folyamatosan találkozhatnak a www.mmonline.hu-n, naponta feltűnnek majd hírlevelünkben, és Facebook-oldalunkon is friss, érdekes információkat, kutatási anyagokat szolgáltatunk a nyomtatott sajtó megkérdőjelezhetetlen piaci szerepéről. A kiadóvezetők mellett a nagy hazai ügynökségek szakemberei is kampányunk főszereplői lesznek.

A kampány támogatói: Axel Springer, Inform Media, Relay/Inmedio, Marquard Media, Metropol, Magyar Lapkiadók Egyesülete, Magyar Posta, Pannon Lapok Társasága, Ringier, Sanoma Media Budapest.

http://www.mmonline.hu/cikk/a_print_ereje_szabo_gyorgy