A Print ereje: Fodor István

 

Ha azt viszgáljuk, hogy a papírra nyomtatott újsággal vagy magazinnal a felnőtt lakosság mekkora hányadát tudjuk elérni, akkor viszonylag nagy biztonsággal állíthatjuk, hogy lassan ugyan, de csökken az elérés – mondta el a Marketing&Media magazinnak adott interjúban Fodor István, az Inform Média ügyvezetője. A szakember szerint ugyanakkor ha azt nézzük meg, hogy a napilapokat, a magazinokat megközelítően annyian olvassák-e majd, mint ma, akkor a válasz biztosan igen.

Az már más kérdés, hogy ezt egy összehajtható, zsebben is hordható, de digitális felületen teszi-e valaki, vagy a nyomtatott produkciót nézegetve. A lényeg az, hogy az emberek igénye a rendezett, szerkesztett, esztétikus és vonzó csomagolású szórakoztató és informatív olvasnivalóra nem csökken – hangsúlyozta Fodor István.

 

A print üzleti modellje jó az Inform Média vezetője szerint, hiszen azon alapul, hogy az emberek azért a tartalomért fizetnek, amit igényelnek, amivel elégedettek, és nem kell elviselniük egy reklámáradatot. „Számunkra az előfizetői tábor megőrzése az elsődleges, hiszen ez a bevétel a legfontosabb, elsősorban erre alapozva tudjuk fenntartani nyereséges üzleti modellünket. Mindez azonban nagyon szisztematikus és hosszú távú marketingmunkát igényel. Jobban hiszek abban, hogy egy stabil előfizetői tábor eltart egy médiumot, mint a reklámpiac, amelynek mozgásai lehetnek meglehetősen hektikusak vagy tendenciózusan lefelé tartók” – tette hozzá Fodor István.

Az olvasói lojalitás nem olyasmi, amit máról holnapra akciókkal meg lehet nyerni, vagy meg lehet tartani. Ez szisztematikus, sokéves folyamat eredménye lehet. Nem elegendő jó tartalmat nyújtani, nagyon módszeres előfizetői marketing kell, amely röviden úgy jellemezhető, hogy ha valaki előfizetővé válik, annak az újság igyekszik minden élethelyzetében valami fontosat nyújtani – mutatott rá Fodor István.

 

A Fodor Istvánnal készült interjút elolvashatja a Marketing&Media következő, a print erejével foglalkozó számában.

 

A nagy hazai lapkiadók összefogásával eddig példátlan együttműködést és kampányt kezdeményez a Marketing&Media, amelynek célja, hogy bemutassa a nyomtatott média szerepét nemcsak a tartalomfogyasztás területén, hanem a marketing- és reklámpiacon is. Azt, hogy a printmédia miért és miben tud többet, mint más típusú médiumok.

 

A november 15-én indult és az év végéig tartó print ereje kampányban megszólalnak a legnagyobb hazai lapkiadó cégek vezetői. A velük készített interjúkkal folyamatosan találkozhatnak a www.mmonline.hu-n.

 

A kampány támogatói: Axel Springer, Inform Media, Relay/Inmedio, Marquard Media, Metropol, Magyar Lapkiadók Egyesülete, Magyar Posta, Pannon Lapok Társasága, Ringier, Sanoma Media Budapest.

 

http://www.mmonline.hu/cikk/a_print_ereje_fodor_istvan_